29. okt. 2009

Prosjekter kommer og går

Noen prosjekter er kjappe, mens andre tar myye lenger tid. Tjukklabbene til Inge ble endelig ferdige i går kveld, jeg orket ikke feste trådene da, så det gjorde jeg i dag tidlig før både fuglene og sola var stått opp! Jeg måtte prøve dem på for å få tatt bilde, de var varme og i størrelse veldig stor! Men helt sikkert akkurat passe til Inge :)

Jeg har strikket og tovet min første vinpose, selv om jeg passet på å ha ekstra løs tråd på baksiden av hjertene ble det litt stramt når det ble tovet. Vinposen er strikket i toppull fra Sandnes Garn på pinne nr. 5,5 - tror jeg skal teste enda tjukkere pinner neste gang. Uansett var det et kjekt prosjekt som var ferdig på ganske kort tid.


I dag har jeg ene og alene montert det nye skoskapet vårt. Endelig en mulighet til å få litt orden i gangen. Skoskapet fikk vi av bestemor da vi som snarest var innom henne på mandag etter å ha vært på Oppdal og sett på bil. Hadde jeg kunne valgt, ville jeg helst hatt det i hvitt, men bøk/bjørk/ask eller hvilken farge det nå er går greit det og!

Huset er nesten ferdig vasket til helga, litt småtteri igjen som kan vente til i morgen. Har fyra i ovnen så nå er det godt og varmt her. Skal bare kose meg resten av dagen og strikke litt på mitt siste prosjekt som er sjal til meg selv. Sjalet skal strikkes i Drops Alpaca, håper å få det ferdig ganske kjapt, men en heklekant på to av sidene på sjalet setter vel en stopper for det... Både oppskrift og garn fikk jeg i strikkepakken jeg bytta med Bente. :)

Nyt dagen alle sammen!

1 kommentar:

Lilas Conuts sa...

Hello from Nouméa
Great header and I love your cat