29. apr. 2010

Katteseng og HV april

Et nytt strikkeprosjekt er ferdig. En katteseng sånn ca etter denne oppskriften, forhåpentligvis vil en av våre to håpefulle ta den i bruk. Her avbildet med og uten katt, Erling stilte villig opp som modell mot en godbit. Teodor har foreløpig ikke testet senga, han er for opptatt med å fange mus hos naboen...
Kanten på senga er bretta dobbelt, men er ikke festet med noe enda. Gidder ikke sy fast kanten for hånd, så jeg satser på å feste den med tekstillim (om den trenger å festes i det hele tatt da?)


Detaljer:
Størrelse: Stor kattestørrelse
Pinner: 6,5 og 7 mm
Garn: Ecologico
Forbruk: 300 g

Strikket så langt i 2010: 845 g
Kjøpt så langt i 2010: 3100 g

Som dere ser av tallene over går det ganske dårlig med  "slanke-garnlageret-alongen-ingen-bønn" som jeg meldte meg på i januar... Førstemann til å strikke 10 kg fra garnalgeret sitt, det som kjøpes av garn trekkes i fra det som er strikket, så jeg ligger så langt på -2255 g.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

For en ukes tid siden fikk jeg aprilpakke fra min hemmelige venn på Hobbyboden, den inneholdt en kul lue (som er litt liten til mitt tjukke hue), påskeskum og 3 garnnøster. Jeg gjorde et forsøk på å tippe hvem min hemmelige venn var, men det ble skivebom. Etter at avsløringstråden ble lagt ut fant jeg ut at det var myrtell som hadde sendt meg denne flotte pakken: Tusen takk, myrtell! Det er så kjekt med slike pakker :o)

1 kommentar:

Myrtells rotekrok sa...

hei hei! så flott at du likte pakken:)