6. nov. 2009

Endelig!!

Etter nærmere tre måneder på biljakt kunne vi i går endelig hente "nybilen", nå kan jeg "frese" rundt når jeg har lyst og behov selv om Inge er på jobb. "Frese" er kanskje å ta litt hardt i - så langt syns jeg bilen er kjempegod å kjøre, men den er litt lat sammenlignet med Audien. Fancy nøkkel har den og (iallefall for oss som er vant til biler fra tidlig 90-tall...)

Helga skal ikke brukes til bilkjøring, her blir det arbeidshelg på hjemmebane. Vi har bestilt container for å bli kvitt uante mengder med kvist og litt rask. For at det ikke skulle gro helt igjen her har Inge tatt ned flere store og noen litt mindre trær som sto rundt og over huset og garasjen (15-20 stykker?). Vi har ingen plass å gjemme slike mengder kvist, så da var container den beste løsningen. Jeg har to nye strikkeprosjekter på gang (uten at jeg har fullført noen av de gamle...), så litt strikking må jeg også få tid til i helga, har begynt på et sjal til meg selv. Det strikkes i lilla Drops Alpaca som jeg fikk i byttegaven fra Bente. Jeg håper jeg klarer å få det ferdig til jul, den som lever får se. Det blå skal bli en hals, kjempeenkel å strikke. Den skal når den blir ferdig pyntes med tre litt store (20-25mm) blå perlemorsknapper om jeg finner det.

God helg til alle sammen!


6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Nydelig lillafarge på sjalet. Tror nok det blir veldig fint. Ha en flott helg!

Annelive sa...

GHratulerer med ny bil. Gleder meg til å se når halsen er ferdig.
Hilsen
Annelive

Hanne sa...

Gratulerer med ny bil. Sjalet kommer til å bli rå lekkert. Blir spennende å se det ferdige resultatet :) Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min. Ønsker deg ei riktig god helg :)

Blammy sa...

Tusen takk for hilsen. Det varmer..
FLott blogg.. kosa meg her..

Hannes hage sa...

Så moro med ny bil, gratulerer!

Mona sa...

Hei. Takk for hilsen i bloggen min. :) For å svare på spørsmålene dine: Han er ca 25 cm høy, og litt mye jobb var det å lage ham, men ikke så vanskelig. Bare morro. :)
Ha en herlig onsdag.