23. nov. 2009

Strikkeprosjektene blir flere og flere

Selv om jeg har gjort ferdig to halser (to ja, for den første ble litt liten...) har ikke antall prosjekter blitt færre. Jeg begynner til stadighet på noe nytt og spennende som jeg finner i den store strikkeverden. Det siste jeg har begynt på håper jeg blir ferdig til jul, da blir det nemlig en julegave. Kan ikke røpe hva det skal være enda, men når prosjektet er ferdig og julaften er over skal jeg blogge det (begynnelsen ser dere på det øverste bildet)





Et annet nytt prosjekt er disse sokkene, strikket fra tåa og opp, og to sokker på en gang! Jeg er foreløpig mektig imponert over meg selv. Det beste av alt med disse sokkene, er at når jeg er ferdig så trenger jeg ikke begynne på sokk nr. 2 :o)
Jeg slengte meg med på en strikkealong på CASAkreativ.no der vi skulle strikke brainlessokker. Hadde nok aldri kommet på av meg selv at jeg skulle begynne på disse. Mønsteret kan lastes ned gratis fra Ravelry.com.
Sokkene strikkes i Sisu fra SandesGarn på 2 rundpinner nr. 2,5 for de som har interesse av å vite sånt.





Var innom Husfliden i Kristiansund for en stund siden og der fant jeg en hals jeg syns var fin. Ikke så den så avansert ut heller. Snille damen telte opp antall masker og fortalte meg hvordan den skulle strikkes. Med friskt mot (som alltid når nye strikkeprosjekter påstartes) og krum hals kastet jeg meg over pinnene (nr. 6 - dama på Husfliden hadde brukt 5 el. 5,5). En søndag med litt iherdig strikking og den lilla halsen var ferdig, men urk, den var litt liten og stram... Akk ja, etter en god natts søvn begynte jeg på den blå, opp en pinnestørrelse i håp om at det skulle gjøre susen... Fremdeles ikke like løs og ledig som den fine jeg så på Husfliden, men likevel bedre enn den lilla. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle ha perlemorsknapper på disse, men det ble isteden vanlige. Har lyst til å prøve meg på en hals til, strikket med pinne nr. 7,5 el. 8, men ærlig talt, hvor mange halser trenger jeg? Tror den lilla kanskje kan bli julegave til svigermor, hun er så liten og nett at den helt sikkert passer henne (og hun er ikke på internett, så da er det trygt å annonsere det her).





Halsene er strikket i en tråd Baby Silk og en tråd Faerytale fra Du Store Alpakka.
Flere prosjekter følger helt sikkert etterhvert....



Ingen kommentarer: